Translate

fredag 15 augusti 2014

Tror du....


...på fullaste allvar att "vi" verkligen gjort det vi gjort för att det är kul?
Att lägga energi på att "sätta dit" nån som är oskyldig? Varför i helvete skulle vi göra det?
Alla samtal med jurister, rådgivare, SISU, riksidrottsförbundet. Dom har vi ringt för att det är kul.....
Ja eller hur...
Jag hade ivarjefall kunnat ha en betydligt mer rofylld semester... tror jag fler tycker att dom också velat ha.
Om "du" bara visste vad jag önskar att saker och ting varit annorlunda.
All "energi" som gått till något negativt, istället för att planera framtiden...

Och framtiden...finns inte för alla. Sänder mitt djupaste deltagande till 2 tjejer som nu står utan sin mamma.
Cancer är en djävla sjukdom, jag gnäller över min sjukdom, men min är mer långsam och kan hålla sig lugn i perioder.
Och säga vad man vill, men hon kämpade fan i mig in i det sista. Vadå ge upp? Nu hjälpte det inte,men en kämpe var hon oavsett. Och det har hon nog lämnat över till sina barn <3
Mitt starkaste minne av henne är när hon i 11-12 års åldern (konstant pratandes) ridandes framför mig på sin lilla shettis slängde sina gyllene korkskruvslockar omkring sig. Åhhh vad jag var avundsjuk på dom lockarna. En solstråle som knappt hann hämta andan innan nästa mening var påbörjad.
Nu träffades vi bara sporadiskt genom åren,men hennes svada tog aldrig slut :-) Pratade lika glatt varje gång vi träffades. Även när hon blev sjuk så fanns svadan där.
Tror att dom där uppe kanske är i behov av öronproppar om ett tag :-)

Helvete, helvete...ursäkta språket. men i bland så blir man bara så trött på saker runt en.

Får leta positiva saker i stället. Handikappsgruppen, alltid en källa till glädje. I dag lite extra då en av dom äntligen kom upp på hästryggen igen efter....nu var det ju det där med tid, men tror han red sent hösten 2013 och sen på grund av sjukdom inte kunnat rida.
Och idag så TA-Daaa. Upp på den enormt stora Jack....Jack är faktiskt väldigt stor om man jämför med Lucky... Bara så ni vet :-)

Övriga grupper, ni är helt underbara,men HK-gruppen är speciell <3
Finns inga som ger dig både positiv eller negativ feedback som dom. Sanningen kommer direkt. Gör du nått bra får du höra det, gör du nått dåligt, samma sak. Deras uppriktighet är härlig: Lola.... så kan du ju inte göra. Fattar du väl att vi måste äta på planet. kan ju inte sitta där i timmar och bara dricka vin....
Fantasi och inlevelseförmåga har dom verkligen (y)

Nu börjar ögonen gå i kors, ska bara hitta ett bra dagens ord:
Det finns bara två sätt att komma sig upp här i världen. Genom sin egen duglighet eller genom andras dumhet.

/Lola








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar