Translate

torsdag 7 augusti 2014

Jag vet att du vet att jag vet....


Ja jag, och många andra "vet" nu.
Ett "ganska" *grov underdrift* chockartat besked var det för många.
Eller var det? Njaaeeää, inte från min sida riktigt, min magkänsla hade rätt från början.
(den man ska lyssna på och inte säga, "Tyst med dig, nu är du löjlig,").
Det var ganska längesedan jag sa "Vänta bara, h*n kommer avslöja sig själv". Fast då hade inte ens min magkänsla en aning om i vilken omfattning. Tyvärr. Var många småsaker som gjorde att man drog öronen åt sig. Undrar också om det någon gång tänktes på följderna? Många som drabbas, inte bara "vi".
Hur gick tankegångarna? Jag försöker förstå, men jag kan inte, det går inte att ta in.
Kanske för att man aldrig skulle göra så själv.
Nu låter jag som nån melodramatisk Bergmanpjäs eller nått...

Många av mina kryptiska inlägg eller ordspråk handlar ju ofta (nästan alltid) om saker runt omkring. Något som sagts, gjorts eller diskuterats. Nått man läst, hört eller sett.
Undrar om dom det berör känner sig träffade undrar jag ibland....Det är tanken.
Jag fortsätter att vara kryptisk, mer får ni inte veta, inte härifrån i varjefall.

Nu släpper vi det för att konstatera att jag har minne som en guldfisk. Om nu någon inte redan visste det.
Min blogg får ganska mycket spaminlägg, dom tas bort automatiskt, men jag får ett mail om i vilket inlägg det gjorts.
Och när jag läser rubriken så vet jag inte vad jag skrivit. Brukar klicka mig till inlägget och läsa, och jag har inte en aning om vad som kommer stå på nästa rad....
Hur fan kan man glömma vad man själv skrivit?
Jag kan alltså gå in på min egen blogg och läsa inlägg utan att ha en aning om ämnet....
Är man frisk då? Undrar vad den diagnosen heter?
Är ju populärt att sätta diagnos på allt nu för tiden :-) Jag bara älskar det, att sätta diagnos på folk. Nått nöje måste man ju ha.
Hej, är du ofta här?


Sen undrar jag vad diagnosen heter när man gillar att skriva,men samtidigt inte gillar att skriva....
Det är anledningen till att jag ofta kortar av meningar och onödiga ord. Samtidigt kan jag skriva totala nonsensmeningar som typ nu.
Ja galenskap ligger i släkten så det är väl inte så konstigt kanske.

Gubben, han ni vet som var totalmotståndare till Facebook, han som snart går om mig i antal vänner *ASG*
Han skulle skaffa bakgrundsbild och ville ha en bild på mig... :-/
Ni som känner mig vet att jag inte är speciellt förtjust att vara med på kort. *jag och mormor* Fast jag tar inte en klänning över huvudet.
Jag sa motvilligt ja till det hela (jag har keps och solglasögon i stället för klänning)
Till min stora fasa så ser jag min fula nuna sex gånger på hans logg... Han var tydligen tvungen att justera bilden...
Blir till att visa hur han döljer inlägg när han kommer hem.

I dag blir det ett "eget" ordspråk: Om man tycker man är smart, då borde man vara smart nog att inse att det alltid finns någon som är smartare. Annars så är man ganska osmart

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar