Translate

lördag 23 augusti 2014

Beror på hur man ser det...


Ja, allt man gör eller resultatet av vad man gjort beror på vilken inställning man har.
Gårdagens träning. Hade jag varit negativ så kanske mitt resonemang gått typ nått sånt här.

-Jag kan inte sitta ner utan att skvalpa runt, Sasse är hela 8 år nu och vi har fortfarande bara varit ute på tävling 3 ggr (när han var 4). I går gick han på kandar, inte hans favoritbetsling så mest en massa vinglande och tjafsande. (han går betydligt bättre på träns) Att sitta rakt över hästen är nästan omöjligt då jag inte har vänster sittben i normal form längre.

Fast jag väljer att se det så här. -Han håller sig lugn, jag känner spänningen men lyckas bryta den. I går sa var det folk på läktaren som han i princip nonchalerade. Och jag är tacksam att jag trots allt kan rida.
Passet var ok teknikmässigt, men känslomässigt så var det toppen. Skönt att slippa fara runt som den flipperkula vi varit innan.

Lektionerna på kvällen flöt på. Blir snart en nybörjargrupp till på fredagar, ett himla massa pusslande nu i början av terminen för att göra plats för alla nya.

Idag....ska väl starta med en tur till klubben. Sen så får vi se. Gubben kom hem i går kväll så tusen saker som han måste fixa. Bland annat den andra bilen. Så man inte blir strandad hemma när den andra bilen är på vift. Skulle vilja ta en tur till Borås, utförsäljning på hästgrejer *shoppa loss* Om jag hittar dit...

Dagens ord: När viljan är stark, är benen lätta.

Lola


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar