Translate

fredag 25 juli 2014

Tur eller otur?


Ja allt beror på hur man ser det, just när det hände så tyckte jag att jag hade världens otur. Svordomarna hade inga gränser kan jag lova.
Var på väg till Borås för att shoppa lite (gör ju det så sällan.... shoppar alltså)  varmt som en bakugn i helvetet i bilen, stod vid ett rödljus och helt plötsligt dog bilfan.... *HELVETE* Betedde sig ungefär som den inte fick nån bensin. Blev ju inte svalare i bilen när pulsen steg och inget vindrufs i håret fläktade längre kan jag ju tala om. 


Ut för att hitta varningstriangel, bilar tutade irriterat (nu väljer jag att tolka att tutorna var irriterade då dom troligtvis framkallar samma tut i alla situationer).... 
Hur dumma är en del, tror dom på fullaste allvar att jag valde att parkera där eller???
Då kommer polisen, som jag snabbt kommenderar till att putta.... Så vi kom upp på en trottoar, *Tack*
Fick dom till och med att sniffa lite bensin. Hade en dunk i bilen med ett flytande innehåll, 50/50 på bensin eller diesel. (högtryckstvätten drar diesel) Även om mätaren visade halv tank så kunde det ju varit soppatorsk, vilket det inte var.

Vad göra???  Det är nu jag väljer att fortsättningsvis faktiskt tycka jag hade tur trots allt.
För jag kom på att ANGELA jobbar i Borås, hon svarade, och snäll och hjälpsam som hon alltid är så drog hon från jobbet för att hjälpa mig, nästa tur i oturen var att det var den lilla Dacian som strejkade, annars så hade jag fått anlita bärgare för Mitsubishin skulle bli för tung för Angelas bil, tur igen var när vi ganska snabbt hittade en biltransport, så vi vevade på den lille röde för att sedan köra den till hjälpsamma Tore, som lovat att kika på den (tur igen) Så glad över alla människor runt omkring mig som ställer upp.
Vi får se vad lillen har för sjukdom, stopp i nån artär eller kanske en bypassop står på tur....

Går jag tillbaka tidigare på dagen INNAN allt hände så var jag ett pass på klubben med A-Barnet, vi är inne i ett flow nu alltså, sån jädrans ridkänsla jag får och han är lugn och avspänd. Kunde jobba trav galoppövergångar som inte resulterade i att vi tappar allt som ett raserat korthus. Utan ligga kvar i samma form. Inget i handen och bara ett par vippande avspända öron på Sassenass.
Hade till och med inte speciellt ont, hade cindyridbyxor på mig (Pikeur). 

Och det var dom jag hade förra gången som värken dämpades, och jag som trodde det berodde på märket, inte att det var modellen det hängde på....

Ni har väl inte missat att gubben skaffat Facebook? Han börjar bli riktigt teknisk nu, igår ringde han via messenger kostnadsfritt (han surfar på riggens nät.) *Applåder*
Han delar med sig av bilder/foton han tagit, jag vågar inte lägga ut dom, han kanske måste kolla om det är ok, jo en som finns på toaletten kommer här, vet inte riktigt vad folk där tror man kan göra på en toalett...


Tror väl någon försökt göra sig lustig i och för sig.... 
Inte simma, inte fiska, inte dyka, låter mer som nått som finns ute på riggen...


I morgon är jag bortbjuden, ska bli så skoj. övrig tid ska ju tillbringas med pensel/roller i högsta hugg.
Nu i väg för att äta tänkte jag.

Dagens ord: 
Det är ingen glädje att vara sysslolös, det roliga är att ha mycket att göra och strunta i det.

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar