Translate

onsdag 23 juli 2014

Men va fan....


I bland är det helt djävla omöjligt att komma på en bra rubrik, och jag har lärt mig att antalet läsare ökar dramatiskt om jag får till en klatschig överskrift, så denna gången får jag nog nöja mig med er trogna läsare som läser oavsett rubrik.
För idag så står det helt djävla still alltså :-/
Antalet läsare kan snabbt höja sig med ca 150 st extra om jag har nån smaskig rubrik. Är ni sensationslystna eller *blink*
Det är jag ....  Varför hyckla...

Har mycket i huvudet som vill ut, men det blir liksom stopp och allt vill ut på en gång.... Och det är då ni får dras med mina extra svamliga inlägg. Typ idag. (och många andra dagar)
Skyller på värmen, eller faktiskt inte, vet inte om ni tänkt på det men jag har varit ovanligt tyst vad det gäller att kommentera vädret. Orka bry sig liksom, jag kan inte påverka det ändå.

Vad jag kan påverka är hur jag själv väljer att reagera/göra i olika situationer. Att lära mig av misstagen i stället för att gräma mig över dom.
Något jag behöver jobba med är att be om hjälp. Min största svaghet är att be om hjälp när jag inte klarar nått. (fast det var nog samma "svaghet" som gjorde att mitt tillfrisknade gick fort, *kan själv*)
Ibland är det en fördel, men ibland så klarar inte ens jag av vissa saker....*svårt att erkänna* och då är det extra svårt :-(
*kan du hjälpa mig? Jag klarar/kan/vet inte det här...*
Shit vad jag hatar det!

Nog med djuphet nu.
A-barnet var lugn som en filbunke idag, känslan att kunna trava läktarlångsidan utan minsta spänning. *ståpäls*
Ja, jag nöjer mig med lite för att vara glad tycker ni kanske, men det är MITT val. Har inte så stora ambitioner faktiskt :-)

Brukar inte beklaga mig...eller? Jo kanske lite....ganska ofta...Que?
Men dom förbannade skruvarna i bäckenet spökar. För tillfället så går det inte ens med Pikeurridbyxor :-(
Eller så är det fel modell... *rotar i skåpet efter cindybyxorna*
I dag hade jag till och med känning när jag red. Brukar vara hyfsat symtomfri då.
Fattar inte.... varit symtomfri i flera veckor, så pang :-(

Får jaga den där ortopedkirurgen, han som troligtvis (om man har tur) läser skickade mail ett halvår efter det anlänt....
En eller två lösa skruvar behöver nog ut nu....

Kom iväg till Ullared idag, hade en svag förhoppning om att fint väder och att löningen kommer först på fredag skulle göra att det var lugnt där...
Och jag ska inte klaga faktiskt, 3 före mig i kön, men ganska mycket "virrigt" folk, ni vet såna som bara surrar runt och ställer vagnen precis framför dig....
Och med sandaler på fötterna så är man på helspänn, snart kör nån över hälsenorna på en....
Klarade mig skadefri denna gången också (y)

Köpte färg (så det räcker till helgen) och den obligatoriska pipleksaken till Vimse. Är en tradition, och han VET att det finns något i dom gula påsarna <3
Och som vanligt så blev det mer i vagnen än vad man tänkt sig..
Vad? Inget spännande tyvärr....


Dagens ord:  Det går inte att vara alla till lags, men det går att vara sann mot sig själv.

Lola 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar