Translate

söndag 20 juli 2014

Anonym anmälan


...Ja varför är det så många som anmäler någon anonymt? Jag har inte blivit drabbad själv, men vet flera som blivit det av olika anledningar och det "roliga" är att det oftast är helt ogrundade anmälningar. Har insett att det ofta ligger nåt personligt bakom, att anmälaren "känner" den som anmäls. (vänner som blivit ovänner eller liknande)
Finns ett ordspråk "sopa rent framför egen dörr" som dom som anmäler borde lära sig. För det är ofta inte dom som själva har den bästa djurhållningen som anmäler andra.
Ja jösses vilket konstigt släkte man tillhör.
Varför är det så svårt att stå för sin åsikt, för hade man gjort det så hade man inte ens behövt anmäla utan bara säga/påpeka vad man tycker/tror/tänker.

Ämnesbyte.
Lögner och oärlighet..... när någon ljuger nån rätt upp i ansiktet utan att blinka. Som på nått sätt förvränger allt till sin egen fördel... Såna människor står inte högt i kurs. Men sanningen kommer alltid fram så småningom, så bara att vänta.....
Finns väl en orsak att man hellre umgås med djur....Jaha, så har man gått igenom lite funderingar....

I dag slänger jag mig med ordspråk efter ordspråk. "Man ska aldrig säja aldrig". Är väl precis 1 vecka sedan som gubben senast sa att han minsann ALDRIG skulle skaffa Facebook, jag har flera vittnen.
Så igår när jag fick en vänförfrågan från en Per Bengtsson så trodde jag först att någon skojade med mig.
För inte kunde det väl vara Masen? han vägrar ju...
Sen plingade det till i inkorgen. och det var från Masen....
Jo, gubben har alltså skaffat Facebook :-)
Det är ju faktiskt så att det finns nog inget lättare sätt att nå varandra.
Mobil är uteslutet (35:- minuten) och mail tar sin lilla tid, meddelande på Facebook sker ju med en gång. Känns ju nästan som man pratar med varandra.
Bad han ta lite bilder och lägga ut, så man ser hur det ser ut där han är nu.

Går trögt med stallstädandet.... har lite påsar till som ska ut, sen så ska stallet sopas innan ångtvätten körs igång. Det är nackdelen med torv, allt damm överallt.
Ska hinna rida idag. Elvispen får det bli till klubben, Sasse (gick ett tufft pass igår) han skulle behöva nya skor.... *klinketi kling*
Men våga vägra sko i värmen....

Gud va jag skriver osammanhängande idag :-/ Lika bra att sluta och få nått vettigare gjort

Dagens ord (igen): Att försvara ett fel är att fela igen.

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar