Translate

onsdag 9 juli 2014

Viskar....


...Jag tror min kropp har blivit en sån där Stockholmsbratts eller nåt, Kanske Margaretha Von Gyllentofs har intagit mig, själv svär jag mig helt fri i varjefall. För här duger helt plötsligt inte Ullaredsgrejer längre???
Margaretha Von Gyllentofs (lägligt med 2 tofsar i förgrunden)

Det är så här: Ni som följer min blogg vet att jag gärna gnäller "lite" om mycket. Om allt och alla....
Det mesta gnället på senare tid har väl varit skruvarna eller mitt onda bäcken. Har stundtals fått så ont så att benet viker sig, och smärtan kommer inte från själva frakturområdet, utan ner i vänster ben.
Nåväl, hade en hemsk vecka sista lägerveckan, och blev liksom inte klok på varför det skulle behöva börja krångla NU, när allt gått så bra innan.
Vet inte riktigt hur eller när jag började inse ett samband när jag hade ont, men varje gång jag hade mina nya ullaredsbyxor kom smärtan,
Betessläppet med Ullaredsbyxor

Låter det sjukt? Ja, det är ni inte ensamma om att tycka. Har nu i några dagar testat, bara för att vara säker. (smärtan sitter i ett litet tag efteråt så det har tagit ett tag att få "bevis")
Men visst fan är det så, efter nån timma så kommer det smygandes, för att sakta försvinna under någon dag igen när byxorna åkt av.
Sätter jag på mig ett par Pikeur så händer ingenting, inte heller med mina Animobyxor.

Fast nu kanske jag ska förklara min teori, det är naturligtvis inte byxorna i sig, även om jag tyckte det var lite kul att det var varje gång det kom Ullaredsbyxor på som problemet uppstod.

Det är bältet, jag använder ALLTID bälte, gärna blingat (har inte med saken att göra, mer för upplysning av onödig detalj) 
Vad som troligen händer är att bältet hamnar i en position som trycker mot skruvarna, och av det så kommer smärtan. på dom andra byxorna så hamnar inte bältet på precis den punkten. Så "problemet" löst. Här får inhandlas massa nya Pikeurbyxor, för man ska väl lyssna på sin kropp va? Håll nu med för sjutton!!!

Nu hoppar jag som vanligt, jag har "dom dagarna i månaden" och förundras fortfarande vad det är som gör att min kropp liksom inte är närvarande när det gäller kroppskontrollen, helt lönlöst att försöka få till det i ridningen då, har lärt mig att det är bättre att bara "lulla runt" då.
När man pratar runt så inser även andra att - Aha det är därför det inte funkar med kommunikationen med min häst då. Visst är det konstigt, löser ju inga problem att veta det.
.....Eller, jo i mitt fall så försvann frustrationen när det inte funka, utan att jag kan i stället tänka, ja ja, det blir bättre om några dagar.

Och vet ni vad, A-barnet höll sig lugn även i detta tillstånd. Vi var nere i stora ridhuset och minimalt med spänning, han hoppade till en gång när det kom in hästar, men det var för att han inte hörde dom. *morsan spelar musik högt*


Nått nytt, eller blivande nytt. Sneglar ju på ny mobil, och vet ni vad. Jag tänkte faktiskt prova LG denna gången. Kul att testa någonting nytt. Nu ska jag bara skanna nätet var det är billigast. Köper ju gärna dyrt till billigt pris om ni fattar. Ääälskar när jag hittar saker till fyndpris.
LG G3

Jag och Helen fick oss ett gott skratt igår, vi skulle iväg och rida, men hade ett litet snack med gubben innan. Och då säger han till mig -Ska vi hålla på i sovrummet i kväll?
Helen såg ut som hon ville vara någon annan stans och jag tänkte (Va fan, det är väl inte julafton i dag?)
Och sa väl högt nåt i typ med -VA, är du inte klok???
Han insåg sin felsägning och rättade sig snabbt till att -ska vi sätta upp fästena i taket i sovrummet så vi kan få upp draperierna?
Så det kan bli................

Dagens ord: Det viktigaste är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig efter varje fall.

Lola 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar