Translate

söndag 6 juli 2014

Snart så...


...bär det av till Falsterbo, årets höjdpunkt.
Hoppas på toppenväder och en massa kul att shoppa loss på . På fredag åker vi ner till Malmö och bara slappar, för att efter en rejäl hotellfrukost på lördag dra vidare till Falsterbo. Vi har kombinationsbiljetter båda dagarna så man kan kolla på allt. Mamma kommer hit och är hundvakt, jobbigt att åka ifrån djuren är det allt....
Hoppas på lite nya utställare eller i varje fall lite nya produkter och märken.Tråkigt att klämma och känna på samma saker som man klämt och känt på 100 gånger innan liksom.

Sommaren gör ju sitt till att Sassenasse håller sig på mattan, det verkar vara så att vi har hittat systemet att hålla honom "lugn" när han tror sig se monster eller liknande.
Funkar till och med trots att ryttaren har en massa frustration, ilska, och många andra negativa känslor i sig (jag brukar inte vara den som hetsar upp mig och låter saker stjäla energi) Men just nu så är det svårt.
Saker brukar ordna sig till slut, håller fasta på det. *Andas djupt och räkna till 100* (till 10 räcker inte)

En veckas semester har redan gått, helt sjukt. Vad jag gjort? Lyckats hamna på kontoret i princip varje dag.
Flexar ju med timmar för att vi ska kunna erbjuda nya ridplats i god tid, och vi får också flytta runt i grupperna, en del slutar medans andra vill byta riddag eller inriktning. Ser också ljust ut för den planerade rehab/pensionärsgruppen, måste bara invänta chefen så han får sätta tid/dag.

Ska försöka ta mig ner till Ingamay lite fler gånger i sommar. Elvispen behöver också komma ut, hade egentligen bestämt att vi skulle till Viskadalen och hoppa Pay´n Jump idag, men det blev ett hastigt inplanerat möte i stället. Det går fler tåg....
Fast jag har en väldig förmåga att hitta ursäkter till att inte tävla....mötet hade vi kunnat lägga en annan dag.
Och är det inte möte jag har som ursäkt så är det väder, kläder, resväg eller vad som helst.....
Tycker det är kul att tävla, men jag är så lat och bekväm så allt måste vara serverat på silverfat för att jag ska nappa.

Våran uteplats är ju som sagt i princip klar *GLAD* Vi ska bara få upp staket och grindar.
Blir dessa (har lite förkärlek för stål och betong) Inte massa trä som måste skötas här inte!
ska in stolpar emellan 


Ni tror väl jag är sjuk eller nått, men jag har tankar på att plantera....
Är på jakt efter betongringar och rör i olika storlekar som ska sättas i grupp. Nån som har nått liggandes?
Bara att hojta..... Jag har bara en ring än så länge, typ den i mitten längst ner.



Dags att göra nått vettigt så här kommer dagens ord:
Det är bättre att ställa dumma frågor än att göra dumma misstag.

/Lola


1 kommentar:

  1. Så kul om rehab/seniorgruppen blir av, längtar/Kikki

    SvaraRadera