Translate

onsdag 16 juli 2014

Hit och dit...


Hemma efter massa flackande fram och tillbaka.

Först iväg till Ingamay i Åskloster för att träna, hon har ju egentligen semester ,men jag tjatar mig till lite träningar. Så slipper hon börja från början i Augusti med mig :-P *win win situation*
Fick frågan var jag var....eh.. jag är ..... öhh... i ett ridhus neråt Varbergshållet.... Typ utanför Åskloster...
Men vet att Jan Schöneman håller till där också om det ger svar på frågan.

Sasse har ju gått som en peng det sista, så nu tänkte jag att det var dags för Elvispen att bekänna färg.
Hade inga större förväntningar, hon är på lågvarv (jag delade lektion om nu nån "tycker" nått)
Det hela började ju bra med tappsko v fram när vi hämtade henne i hagen....som det inte fanns tid att fixa *har ni hört den om skomakarens barn? Dom går barfota....(för att vara övertydlig) *

Kom på att Sasse nog är mer berest än vad Elvira är... hon har knappt sett nått annat än Bosgården.
Väl framme och hon tittade runt och..... Jaha så ser det ut här....så cool. Inga spänningar nånstans. Vad är det med mina hästar????

Före oss så var det en snygging i ridhuset, en rödhårig kille ;-) WOW!!!
Han hade fyra ben (om ni nu trodde något annat), Skitmaffig, snygg och så snäll. Dreglade lite över deras fina bytesserier. (Kanske nån gång kommer vi dit...)
Och när jag berömde ryttaren för hans fina häst (ryttaren var också "manlig")
så visade det sig att han var efter Nactus, samma pappa som Elvira har. Så ett par halvsyskon i samma ridhus...Faktum är att man såg vissa likheter.
Var ytterligare en "kille" och tränade innan oss, tror han red på lånad häst. Jättetrevliga båda två (pratar om ryttarna nu) :-) Alltid kul att träffa nya bekantskaper.

Så till själva träningen, hon var sååå duktig, kämpar på och gör allt för att vara till lags. Ja, det är ELVIRA jag "pratar" om. Helt otroligt. *så nöjd* Vet inte vad som hänt men kul är det (y)
Och på Elvira "skvalpar" jag inte omkring lika mycket som på Sasse. Skönt att få sitta ner i sadeln för ovanlighetens skull.
Helt slut häst efter passet (hästen, ryttaren var bara "lite" svettig faktiskt), och Elvira gjorde som hon alltid gör när man är klar *somnade* <3 Varför slösa energi i onödan liksom....

Sen hem för att dra till Borås för att klämma och känna på olika telefonmodeller. Insåg att jag oavsett märke skulle byta ner mig om jag går från Samsung, så det blir nog en s5:a.
Nu ska jag bara vela om färg ett tag....
Passade på att köpa en klocka på Ur & Penn också, Sasse bet bort blinget på min gamla. (några egenheter får han ha) Är väl typ 10:-onde klockan som han knäcker.....
Fattar försiktigt runt boetten med tänderna och sen ett litet "gnag" Krack, säger det då....

Har nu då en s4:a med liten, liten spricka på kameralinsen, (gör att det ibland vid filmning kan bli lite suddigt om det är fuktigt (kondens) som jag inte kommer använda. (tror jag kan hitta kvittot med garanti)
Haft skärmskydd hela tiden så i nyskick för övrigt.
Så bara att lägga ett bud... har även en s3:a med spräckt glas (röd) om nån vill buda på den....

Efter Borås en snabbis till Alingsås för att i princip stjälpa av mamma (som skulle till mormor.) hade trott jag skulle hinna tillbaka och klämma på lite mer mobiler, men hann inte...

I morgon så ska Helen få sig en duvning efter jag skott Elvispen. Och nu...
Bara slappa och ta det lugnt...

Måste sen ta tag i stallet, det ska tvättas och målas. Gubben han har ju dratt till Ryssland i 4 veckor :-(
Blir borta nästan 5 om man räknar restiden. (ut på ny plattform) Har som tur är Helen som kommer hjälpa mig med stallet (när hon inte jobbar).
Fan, man trodde man hade all tid i världen...
På fredag ska Sasses Amerigosadel/sadlar få sig en koll av Anneli, det ingår ju en check när man köper ny sadel, så bara att passa på. Så han ska resa ända till Kinnarumma då. Jösses, han börjar ju bli riktigt berest den "lille" killen :-)

Dagens ord får bli: Jag har det så bra, att jag är avundsjuk på mig själv.

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar