Translate

måndag 14 juli 2014

Gott och blandat...


Ibland är det svårt att komma på en bra titel.....
Fast lite stämmer den, i dag handlar det om allt möjligt här i bloggen. (som om det skulle vara en nyhet)
För er som vill ha en röd tråd i det ni läser får nog hitta nån annan blogg....

Torsdag förra veckan: Då var det dags att hämta hem mamma som skulle vara hundvakt när vi skulle åka till Falsterbo. Hon håller ju till hos min mormor för det mesta, Ni vet hon som är nästan hundra om du frågar henne.
Kära mormor som fick frågan när hon var runt 86 om hon var utredd för ADHD.....
Och ja, nån kombination har hon, fast lika härlig är hon för det :-) Det är ju hennes bokstäver som gör henne till den hon är!
Diplomen hänger på rad på väggarna, där hon utsetts till bästa mjölkerska och liknande, så flitig som en myra är hon och har varit hela sitt liv.


i bland är det ingen nackdel att ha lite bokstäver. Tror det är "bokstavsmänniskorna" som faktiskt gjort att människan utvecklats, dom vågade gå över den där bergskammen för att se vad som var på andra sidan. Om ni fattar mina konstiga formuleringar....

Mormor har en egenhet. (En???) Hon HATAR att bli fotograferad. Jag tänkte jag skulle smygta några bilder på henne, finns inte så många kort på henne, men det gick ju så där....
Än har hon inte märkt kameran...Rättar väl till nån duk eller nått...

Sen vaknade hennes inbyggda radar vad det gäller kameror och hon kastar sig åt sidan....
Snabb som en vessla. *trimmad rollator*


För att hastigt hitta ett nattlinne och hänga över huvudet.....

Jag försökte lirka med henne för att få henne att ta av sig sin nya huvudbonad. Men Icke sa Nicke!
-Mormor, Jag LOVAR att jag inte ska ta fler kort!!! Det enda jag hörde var ett ilsket muttrande under huvudbonaden. Vete sjutton om inte ordet skit nämndes ett par gånger. Hon som snörper på munnen åt såna fula ord i vanliga fall.
Hon satt alltså resten av tiden med en klänning på huvudet. Tog av den först när jackor togs på, och jag för femtielfte gången sa att kameran ligger i väskan.
Hon är härlig min mormor :-) Finns bara en som hon!

Sen iväg till Falsterbo. Fick VIP-Parkering tack vare Jon Spanne. Guld värt alltså. *Tummen Upp och Tack igen* Hälsa han med kilten också. *vinkar*
Vi hade tur med vädret även om det såg mörkt ut på söndagsmorgonen.
Har ju delat med mig på Facebook av lite bilder därifrån, men här kommer dom (plus några extra) för er som bara läser bloggen (Du vet vem du är..) Somliga har ju inte Facebook....
Turning Torso låg typ 100 m från hotellet. Trodde det var större....
Var lite turistig och tog kort.

Gör som alla andra, lägger ut en bild på vad som dricks eller äts...(retar sonen nått enormt)
Och nedan lite blandad kompott av bling eller liknande...








Sjukt snygga!

Under tiden hemma så visade det sig att stackars mamma satt med en dator som bara ville sova....TV:n blev smittad av syndromet och stängde ner sig den med...... Tur hon hade hundarna, dom sover bara korta stunder :-D

I dag så fick bokstavsbarnet jobba, tog det lite lugnt då han vilat några dagar. Innan dess så fick Kaggen äntligen skor. Dunken hanns inte med, och inte tappskon jag lovat grannen heller. Så jag vet vad jag ska göra i morgon bitti. 

Och nu så blir det strax sängen. Som sagt borta bra, men hemma bäst.

Ett riktigt dagens ord får ni här. Har kanske inget med blogginlägget att göra men...
Klokheten har vi från våra erfarenheter. Erfarenheterna kommer från våra dumheter.

Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar