Translate

söndag 15 september 2013

Yiieeeeeeeehhhhhaaaaa!!!!!!!!



Vet ni vad jag har gjort i dag?

Jag har ridit. *Big Smile*
"Dah" Va fan, säger ni säkert då, det gör du ju jämt. Och sedan har du mage ett tråka oss läsare med långa utläggningar om hur och varför, blandat med tusen ursäkter varför saker inte gick som dom skulle.
"Det åkte faktiskt en lastbil på vägen" när jag skyller på att ADHD-Killen...förlåt A-Barnet drog en repa i manegen. Sedan att sagda lastbil körde genom Skene centrum är en annan femma....
Eller "Det fattar ni väl att slutorna inte fungerar när jag glömt att matcha outfitten" *färgblind*

Skämt åsido, jag har ridit "westernhäst", Ser ni mig framför er? Typ så här såg det ut...



Som vanligt ljuger jag som en häst travar. Försökte rida så "dressyrigt" jag kunde på honom.
"Han" är en liten (för mig) Quarterhäst. Och till på köpet en mycket välutbildad sådan.
Namnet på killen är Ben... (Tror jag, nu dyker alzheimer light in) ............
Kom ju på i slutet att ett kort på honom kunde vara bra att ta, eller två...

Tyvärr ingen filmning då det helt glömdes bort. Fan, jag som alltid filmar/ber om att bli filmad...
En skitkul erfarenhet, lätt för hjälperna och en riktig gentleman. Många knappar på samma ställe, hade varit kul att hitta dom knapparna som inte är likadana inom sporterna. Men det gör man inte efter 5 minuters ridning....
Den stora frågan är hur i helvete kan man sitta i en sån sadel. Ja, om jag säger så här...Man känner sina sittben i varjefall. som att sitta på en träbänk eller nåt....

Förutom mitt tillfälliga Westerninslag (och jogg av A-Barnet tidigare) så hjälpte jag en av mina ridskoleelever med.en liten travar-dam som inte kan så mycket (ännu) Men jag tror att med lite arbete så kommer det bli en trevlig liten häst. Arbetsvillig och med egen energi.

I morgon ska jag eventuellt jobba en häst på töm, en liten fullblodskille (vad alla är små helt plötsligt?) Även han är i princip outbildad och stressar gärna upp sig när han inte förstår, kan vara nyttigt att ta honom på tömmen och se hur han är utan ryttare på ryggen.

Dagens ord:  "Om du inte kan säga något snällt, så var tyst och säg ingenting alls...."

/Lola


6 kommentarer:

  1. Hahaha, ja du det tar nog ett tag att komma i underfund med de där sadlarna och stilen. Testat Western några gånger i sommar. Kul som sjutton. Vems är hästen? Tycker det ser ut som att bilden är tagen på klubben..../Kattis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är på klubben, det är Anders bror som håller på med westernridning (Anders som köpte Gypsy) Och jag fick sitta upp och prova :-)

      Radera
    2. Vad kul. Hade jag inte en aning om. jag har varit hos Håkan Ask ett par gånger i sommar. Vet inte hur mycket westernridning det är men det duger så här i början. Han har några härliga hästar. Red en piggelin som var quarter/fullblod. Den var det allt lite fart i. Antagligen ganska utbildad(i alla fall i roping) Det är i alla fall western utrustning och man får känna på lite av grunderna i alla fall.

      Radera
  2. Betr "western", personligen tycker jag att den typ av sadel är bekvämare än vanlig, nu när jag har jämfört, och ridsättet är också skönt. Men det är kul att rida "vanligt" också. Skulle vara roligt om lite fler senioråterfallsryttare började (stiligt ord eller). Kikki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Senioråterfallsryttare är ett mycket stiligt ord :-) Du får ut lobba för att fler ska börja.

      Lola

      Radera
    2. Gör mitt bästa, men jag är ju inflyttad så jag känner inte så mycket folk. Kikki

      Radera