Translate

fredag 6 september 2013

Konsten att vänta...




Förmågan att ha tålamod och vänta.
Ja, det behöver både jag OCH mina "hovkunder"...Sen ska vi inte prata om Elvira Elvisp, hon om någon måste lära sig ordet VÄNTA!!! *Ptrrrroooo*

Jag fick vänta på lasarettet på ny provtagning. Fick väldigt ont i högersidan och det kändes som någon knölat in en fotboll eller nått under revbenen. Som tur är så visade värdena inom rimliga gränser.
Är väl bara så att när jag spänner magmusklerna vid ridning så blir det väl tryck på min lever som inte har samma "konsistens" och storlek som en normal. Därav värk efteråt *surar*
Lååång väntan....

Och på grund av värken i sidan fick några stackars hovar vänta, men fick ändan ur vagnen till slut
Låghalt...Va ju lite att ta.

Fnissar lite. Tittade ner i min hovslagerilåda och vad låg där? Jo, ett läppglans.....

Fåfäng...


Tankehopp.
Han, hon eller hen?
Jag kan inte förstå det. använder alltid h*n istället. Hen är ju höna på engelska...Alltså hon.
Tacka vet jag h*n i stället!



Vad får man och vad får man inte göra/skriva?
Frågan gäller vad som skrivs på bland annat Facebook. Får man hänga ut folk med namn i grupper och liknande. Där den uthängda personen inte har en chans att ge sin version av historien?
Kan gälla vårdnadstvister eller vad sjutton som helst. 
Lite farligt det där ibland. 
Likadant blir man mörkrädd hur folk snabbt delar bilder/statusar om misstänkta bilar m.m. utan att ha någon form av källfakta. 
Tänker på dom stackars Italienarna (tror jag det var) som var här på jobb och åkte runt för att kolla in hur det såg ut i Sverige och titta på hästar...  Blev fotade och snabbt låg det flera tusen delningar på dom, där det stod att dom tillhörde en liga som stal hästar....

Blev ett hoppigt inlägg idag, nu ut i stallet, snart dags för veckans Ingamay träning :-)

Dagens ord: Om någon slår mig på den vänstra kinden, nitar jag honom direkt. 
(här vänder vi inte andra kinden till)

/Lola

2 kommentarer:

  1. Antar att du är bra på att *nita.....fniss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan man väl lugnt säga, plus att man gått på en och annan nit i livet :-)

      Radera