Translate

söndag 22 september 2013

Hur mår du?


...."Läget"?
Ja, det är en fråga man hör dagligen. Eller: "Hej, hur mår du?"
Då kommer jag till nästa fråga, vill du/eller jag verkligen veta det? Hur du/eller jag mår (egentligen)???

Det är en otroligt ytlig fråga där man egentligen bara vill höra: Toppen, allt är bara bra.
Jag har faktiskt lite svårt att svara "glatt" på dom frågorna ibland. Ni lär inte höra: Allt är bra/ Toppen eller liknande om jag inte verkligen menar det. Vem fan är på topp jämt? Inte jag i varjefall....
Och det är nog inte du heller.
För vem fan vill höra om problem eller liknande. Det var ju bara ett sätt att vara artig....*vem bryr sig*

Ni lär nog ofta höra mig säga, "Ja det är huvudet upp i varjefall", det är mitt sätt att säga. Jag lever, men inte fan är allt bara bra!
Som tur är så nöjer ni er med det svaret. Allt låter ju bra.....(du andas ut och tänker, vilken tur hon mår bra, tänk om hon mått skit eller liknande...vad fan skulle jag sagt/gjort då?)

Tro nu inte jag går omkring och mår dåligt eller nåt, men jag kan reta mig på alla ytliga konversationer ibland. Där man bara slänger ur sig massa ord, utan att ha någon ärlig mening bakom dom.
Jag kanske är pryd och gammalmodig, men ord som puss/kram/älskling/eller liknande är INTE ord jag använder vid sms eller liknande till vänner och bekanta. Vad fan, om jag knappt (eller sällan) säger det till gubben. Varför i helvete ska jag använda såna ord i sms-konversationer till vänner och bekanta då?

Bara att inse, man är olika....  Jag inser ju att en del bara vill vara snälla, när dom skriver "kram" eller liknande. Men jag kan inte förmå mig till att göra samma sak.
Det betyder inte att jag inte bryr mig. Men jag är väl som sagt väldigt pryd/strikt/konservativ eller nåt sånt.

Nu får ju ni ta del av både med och motgång här på bloggen, fördelen är ju att jag väljer vad jag vill dela med mig. Så ni behöver oftast inte fråga: Hur är läget?

Det där med att svara "ärligt", vi skojade om det på klubben häromdagen då en ska gå till frissan och fixa slingor. Och vi lovade att träna på att säga "Guuuuuuuuuuud va fiiiiiiiiiin du är i håååååret gumman!!!!"
*med putande silikonläppar och en massa puss, puss på kinden*

Diskussionen kom upp helt enkelt eftersom jag sa att jag aldrig berömmer om jag inte gillar något, då är jag hellre tyst.
Så nu vet stackaren (som inte varit hos frissan ännu) att om det är tystnad som möter henne, så kanske hon ska reklamera jobbet.....

Fördelen med hästar/djur är att dom alltid ger rätt signaler, dom säger inte en sak och menar en annan.
Jag älskar att studera folk. Står gärna vid sidan om och bara "tar in". Man ser mycket kul då.

Att ha självkännedom....nja, det har jag väl i vissa lägen, men fan vem vill erkänna att man är dominant och tjurigt principfast. Att "mitt sätt" ALLTID är rätt sätt. Att jag aldrig ger mig vid en diskussion. Hellre dör jag.
Sånt är svårt att erkänna ibland, men jag gör det...VÄLDIGT MOTVILLIGT!!!!

Nu ska det bara till en bra slutkläm med ett passande Dagens ord:  Förolämpningar är argument som används av folk som har fel.


/Lola *som aldrig förolämpar, alltså har jag aldrig fel ;-) *





1 kommentar:

  1. Känner igen detta fenomen som du uttrycker dig här... ja varför skall man fjäska för folk... som i Fredags så hade jag hellre varit på din lektion än på en j..vla tråkig tillställning... som alla andra tyckte va så kul... vad var det som var kul, att sitta i en trång lokal som sillar och där nästa några höll på att slå ihjäl sig.. Anneli...

    SvaraRadera