Translate

fredag 13 september 2013

A-Barnet



Från ett antal bokstäver till en, Ett stort A.

Vem fan kunde trott det? Är man det minsta på dåligt humör så ska man sitta upp på Sassenasse.
Jag brukar annars säga att man ska sitta av i såna fall, för att inte hamna i konflikt med hästen om man har en dålig dag. Men man blir glad av att rida honom. Även dom gånger när han plockar fram alla bokstavskombinationer som finns, så kommer lyckokänslan när man rider honom.
Aldrig han gör något för att vara elak eller liknande.
Man kan jämföra honom med Emil i Lönneberga "Det bara råkade bli så". Eller "det gjorde jag av min godhet" som han (Emil) sa när han pussade skolfröken.

I går tanthoppning, det vet ni väl vid det här laget att det är torsdagsmornarnas sysselsättning.
Elvira Elvisp blev utbytt. Vi två har varit på kant med varandra sista veckorna.
Hon blir vansinnig när hon tycker jag skall bestämma hur och vart hon ska gå.
I hoppningen så är ju målet att hon ska ta egna beslut, vilket hon gör bra. Problemet blir när det är dressyr och hon ska mellan hjälperna på ett helt annat sätt....Och INTE får bestämma själv....
Och då det av någon anledning blivit långt mellan Ingamay träningarna så har hon ännu svårare att hamna mellan ramarna. Vi har bokstavligen varit I skogen och ridit, när hon i protest kastat sig in bland pinnar och sly.
Därför blev det A-Barnet som fick hoppa, så hon fick ett dressyrpass på eftermiddagen.

Och vad ska man säga om Sassenass? En kille som kanske ser hinder en gång per termin.....
Han hoppar allt utan att blinka. Ett smalt hinder som flera hade problem med hoppade han utan att tveka. Inga bock o bus serier. Är dom ett minne blott tro? *Kastar salt över axeln*
Sa jag att jag blir lycklig när jag rider honom?

Eftersnack... Inser hur hög han är när man ser honom bland andra hästar

Ännu lyckligare blev jag när jag insåg på Ingamay träningen att Elvira verkar ha hamnat mellan ramarna igen. Inte en protest. Stel som ett kylskåp, men huvudet var med. Och det är ju ett stort plus.
Hästar är olika, och i Elvispens fall så kan du aldrig få det minsta lösggjordhet i kroppen om hon inte är loss i huvudet. Hon har ingen naturlig lösgjordhet som en del hästar kan ha.
Nu är det bara att jobba vidare....*skam den som ger sig*

Filmsnutten från hoppningen..... det var tänkt att jag skulle klippa ihop allas ritter, men det får jag ta en annan gång, tar en stund och "stunden" (tiden) finns inte just nu. Egopic kallas det väl? Eller egomovie kanske är ett bättre ord....

Lägger den som länk också då den verkar krångla...

Att lägga ut film på sig själv är väldigt utlämnande, en ritt med många fel och brister där man vet att tittare kanske dömer och dissar.
Men då jag aldrig påstått att jag är någon stjärnryttare så är mina filmer mer ett sätt att ni ska få ta del av min vardag. På gott och ont...Och jag bryr man faktiskt inte vad andra tycker.
Vill ni se en stjärna? Då är det bara att googla Valegro. Där kan vi snacka om drömhäst!!!

Snart så....
Nu hoppar jag till annat ämne.
Vi har flyttat och flyttat, ändrat och pusslat. Men nu så verkar vi styrt runt i grupperna på ridskolan.
I år är det ett enormt tryck in med små nybörjare som vill börja rida. Därför har vi tvingats flytta runt för att göra plats.
Om någon läser detta så vill jag göra er uppmärksamma på att vi har lite lediga platser i vuxen nybörjare och för lite rutinerade. Bara att höra av sig!

I dag blir det vilodag för pållarna.

Och här kommer dagens ord: Tur är oftast en viss form av skicklighet.


/Lola 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar