Translate

måndag 9 september 2013

Tandläkaren...



Tandläkaren kom på besök.
Inte alla som har den servicen, att tandläkaren kommer hem alltså. Men heter man Myran och uppnått den aktningsvärda åldern av 27 år så har man lite fördelar....
Fast i ärlighetens namn så var vi inte hemma, då våran stallgång är så kort så veterinären skulle fått stå på utsidan. Och det är ju inte så snällt. Så klubben fick låna ut sin stallgång (lite längre)
Och det är inte bara till Myran som hembesök görs.
Och frågar ni Myran om åldern så lär hon protestera vilt, 7 år på sin höjd!!! Inte en dag äldre.
Snacka om konstig vinkel...jättehuvud. Men visst har hon en figur som en ung dam?
Inga celluliter eller häng här inte. Tänk om en annan varit i samma form ändå.

Någon mat?, undrar Myran. 
Och Panther i bakgrunden var inte hos tandläkaren, han klipps.

Oh, en "Vilahuvudetställning", va bra :-)


Hja han inhe haha öh! Översatt: *jag kan inte prata nu!*
Damen har inte blivit drogad ännu, ganska snäll....


Och i den gamla damens mun fanns det förvånansvärt fina tänder. Visst fanns det att göra. Men hon lär hänga med ett antal år till (om inget annat händer) Tvi-tvi spottar skrockfullt. För det är väl det man gör? 
Eller man kanske säger peppar peppar ta i trä...
Skit samma, jag och ordspråk, ni får ju ett om dagen (eller vid varje inlägg menar jag) 
Men det finns nog ingen som är så bra på att blanda ihop ordspråk som jag är.
"Stoppa skeden i vacker mun" är ett jag lyckats få till. 

Jag är bra på att förvränga meningar också.
Blev arg på gubben för många år sedan och skrek: "Stäng inte näsan mitt framför dörren på katterna!!!"
När en av katterna ville in och han bara stängde dörren :-(.
Eller: Hur lever liket med er då? (Hur lever livet med er)


Nu får ni ett "riktigt" dagens ord: Om alla frågor hade givna svar vore livet inte värt att leva.

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar