Translate

torsdag 23 januari 2014

Dåligt...


..med bloggandet.
Men en helhelg i gröna kortets tecken, tar på krafterna. Och någon på kursen hade nog med sig ett litet virus eller nått, för nu är jag superförkyld.
Konstigt, man står långa kvällar i ett iskallt ridhus och håller sig frisk, men efter en dag (blev dålig mitt i) inomhus med massa folk så var det kört....
Mina mediciner (eller en av dom) trycker ju ner mitt immunförsvar, så det ska ge fan i att angripa min lever.
Tycker jag klarat mig förvånansvärt bra, men när jag väl blir sjuk, så verkar det ta betydligt längre tid att bli ok igen. Och då min lever inte gillar febernedsättande medicin så går man ju omkring och tycker extra synd om sig själv (tänk på det ni som knaprar treo, alvedon eller ibumetin, eran lever får slita häcken av sig för att ta hand  om resterna...)
Det är också mycket som man tror är nyttigt för kroppen, som kan vara rent ut sagt skadliga, det har jag ju skrivit om innan. Och innan man intar olika preparat så googla lite.
I mitt fall så blir det ju
*valfritt ämne*  Hepatit, (det ämne som jag undrar över plus min sjukdom) då kan man se mycket ...

Helgkursen var det ju, alla blev till slut godkända *fanfar*
För er som tagit era kort innan omändringarna ska veta att det är betydligt svårare nu, men man får en bättre insikt i helheten, inte bara TR.

Hoppning hela veckan...denna gången är det inte så längesedan eleverna hoppade, men för att komma i fas efter alla helger så blev det hoppning på schemat (tror inte eleverna vill vänta en omgång innan dom fick hoppa igen. Nån tårta har det blivit.
Och det blev tårta på dagens tanthoppning också, en som hade med sig sedan tidigare flygturer, och en som fixade en tårta till nästa gång.
Och nej, det var inte jag, även om jag var övertygad om att jag skulle flyga högt idag, en överladdad ADHD-Kille med laddade turbomotorer *brum-brum*
Jag hade faktisk "sittakvarpåtygeln) på i dag (första halvan av passet). Fattar ni inte vad det är?
Jag vet en som vet vad jag menar ivarjefall.
Vad jag hade var en gramantygel. Helt enkelt för att kunna dämpa alla hysteriska pop corn utbrott...
Han dämpade sig till slut, och här kommer en kortis på hur det kan se ut genom en skitig lins ;-)

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152100266852860&l=2588756804507909782

Nu ska jag väl inte bara skylla på förkylning att det varit/är dåligt med bloggandet. För jag är mitt inne i ett Zeldaspel. JA, jag vet att jag är barnslig. Men det är skitkul *viftar med svärdet*




Och nu så är det strax dags att dra sig till klubben för att jobba. Och i morgon är det Ingamay träning....
undrar faktiskt om jag orkar, i värsta fall så får Helen rida själv. Men jag får känna på det tills i morgon.

Dagens ord: Mycket få människor lever idag - de flesta gör förberedelser för att leva imorgon.
(ett ordspråk jag försöker följa, att inte tänka för mycket framåt, utan vara här och nu)

Lola 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar