Translate

torsdag 16 januari 2014

Det är....



...dom oväntade gåvorna som gör en gladast. Nu får ni inte missförstå mig, jag tar gladeligen emot en gåva när som helst. Men ibland så känns det lite extra. Som när någon befinner sig på andra sidan jordklotet (ja nu överdriver jag lite, men bara liiite, men väldigt långt borta), och där ser en sak. Och tänker att den måste Lola ha. Då blir man glad *big smile* Tack igen!
Blinghäst :-)

Dubbelträning idag, Elvispen på tanthoppningen. Laddad dam med kärvande bromsar, tror väl att det känns värre än det ser ut. Hoppas jag i varjefall :-P
Men helt ok, för att vara efter en långt vinteruppehåll.

Sedan dags för ADHD-Killen....Började ju sådär, satt upp i lilla ridhuset för att inte riskera att Sassenasse skulle springa över Ingamay. Och då fick han fnatt och vågade inte gå ut ur ridhuset för att ena porten var stängd. Ja-ha tänkte jag, en sån dag....
Fick ut honom efter lite övertalning, blåste fan ute med plast och presenningar som fladdrade. Men vi kom ner till stora ridhuset och in. 
I Sassenass värld var hela läktaren full med spöken, och nu vet han var alla smådjävlar som skräms kommer ifrån. Finns något som heter barnvagnar. DÄR ÄR DOM!!!
Fullständigt livsfarligt. Det låter konstigt ur dom....
Sedan låg det bommar på marken, dom är garanterat förklädda anakondor, som när man inte är beredd slukar en häst med hull och hår. 
Och skuggorna....dom ska vi inte prata om, smyger upp jämsides för att sedan gå upp framför honom. (för att sedan försöka hoppa upp och hugga honom i strupen) 
Upp på allt det så håller ju snickaren på att borra, hamra och tappa brädor (som tur var missade vi den grejen i varjefall*brädan*) 
Nu tror ni kanske att det inte gick så bra? Tvärtom, så många gånger som jag hittade "gungtraven" har jag nog aldrig gjort, sedan att vi däremellan for runt som det flipperspel vi oftast liknar hör inte hit.

"K den Sure" gjorde sitt andra pass efter sin långa sjukskrivning. Så fin :-) 
Tror Ingamay var lite imponerad över att han kommit tillbaka, bättre än någonsin. Bra ridet Helen *Tummen upp*

Hem för att hinna byta strumpor i princip för att sedan göra veckans mest ansträngande arbetsdag. En hel lektion... Att jag orkar alltså, akta så du inte bränner ut dig Lola...
Skämt åsido. Är ju en väldigt rolig dag då man hinner prata lite både före och efter lektionen. Hinns ju inte med övriga dagar.

Och nu sitter jag här...och fryser...tur man har sin pellets kamin, för det är sånt där väder då det aldrig blir varmt känns det som.

Ska bara avsluta med dagens ord, sen slipper ni mig: (För stunden i varjefall)
Lär detta av vatten: högljutt plaskar bäcken, men oceanens djup är stilla. 

Om nån inte fattar så kommer ett alternativ
Tomma tunnor skramlar mest

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar