Translate

fredag 10 januari 2014

En sån där dag...


...som man bara älskar

För det första, i princip uppehåll hela dagen, bara det är ju värt att fira :-)
Sedan Ingamay träning med en Elvisp som faktiskt trots att det var längesedan ändå gjorde sitt bästa. Så är det ju inte alltid. Hon är ju som sin matte ganska snabb på att framföra sin åsikt i mångt om mycket. Men som sagt, i dag höll hon sig på mattan. Hästen alltså.
Ännu större sak att fira *FANFAR* är att Kaggen efter 8 månaders konvalescens gjorde sitt första träningspass för Ingamay. I bättre form än någonsin *tummen upp*
Still going strong <3

Vem kunde tro att han skulle komma tillbaka fullt ut? Han är ju faktiskt inne på sitt 21:a år....
Var ju en seg ligamentskada i hoven som gjorde att läkningen tog tid.
Där ser man hur noga det är med ett bra igångsättningsprogram. Tror att det var en mycket glad ryttarinna idag. Eller????

Sedan dags för arbete. Får man lov att ha så kul på sitt jobb???
Lektioner med ett jättebra flyt, och i handikappsgruppen var det helt otroligt högt i tak i dag. Så härligt när alla (nästan) är på plats efter juluppehållet.Vi tog en flygtur till Gran Canaria för att hälsa på Christina med familj, tyvärr lite för mycket dricka på planet....
Vilket gör att det blir lite vingliga vägar för en del. Några åt gröt, själv valde jag chokladdoppade jordgubbar med champagne. Man har väl stil....
Nu måste man kanske vara på plats för att hänga med i historierna.

Att en kille kan liva upp stämningen så på en lektion....Helt otroligt. Tänker inte nämna dig vid namn utan ditt godkännande, men du är guld värd, bara så du vet!!!
Att byta ledare på en handikappad är inte bara att göra, förändringar kan vara svåra, men i detta fallet *big smile*

Sedan det allra bästa, en av våra ponnyer på ridskolan. En fantastisk liten varelse med både gång och utstrålning som tyvärr var/är för känslig för många. Men för dom det funkade var /är hon en tiopoängare....
Det blev snabbt bestämt att hon skulle bytas ut mot en kommande liten russkille (jag har länge önskat mig ett russ på ridskolan, och bara så ni vet, han är jättesöt!) men det skar i hjärtat att denna lilla  ljuvliga varelse skulle åka till något vi (jag) inte visste vart det var.
Trodde jag :-)
Men när en av mina elever fick reda på detta så gick det fort....
Så summan av det hela är att hon nu blir privatponny hos en ryttare som älskar henne och har ridit henne toppen på lektion. Det kan ju inte bli bättre. Vissa hästar får ju en extra plats hos en liksom.

Och nu sitter jag här... fortfarande lite speedad, ja man blir det som ridlärare ibland.
Varför? har inte en aning, men vissa dagar så är det bara lite svårt att varva ner. Tur att man då kan sätta sina tankar på pränt, dom man redan innan redigerat flera gånger i huvudet.
Fast i huvudet så kärvar inte bokstaven Y, vilket  mitt tangentbord gör. Har väl kommit in skit (fan, nu kom det ordet igen...) under. Får försöka skaka loss det när datorn är avstängd, annars kommer det se ut så här när jag "dammar" tangent bordet: qwertuyiopuytrfdgghkljökjhbvnm,.mnbvmj,klioöpijhvhbjnkml,ö.mnb, mjklijhfgchjkl

Dagens ord: Vill du inte ha mig som jag är, så är det inte mig du vill ha.

/Lola

2 kommentarer:

  1. Vilken är det som blivit såld? Inte varit i stallet på flera veckor :-( Hoppas på tisdag men vet ej än./kattis w

    SvaraRadera