Translate

tisdag 7 januari 2014

Vad förväntar du dig här?


Här, just precis HÄR, på bloggen.

Tanken slog mig i dag när en kompis *du vet vem du är* tog upp min blogg och att hon följer den. Nu tyckte hon det var långt mellan inläggen. Fan alltså, så himla lätt är det inte att spotta ur sig massa ord....
Får ju en massa prestationsångest ju....

Ja, vad tror man (du) det ska stå när jag har bloggat då?
Jo, ett dagens ord har ju blivit en grej liksom, så det är alltid med. Men sen.... mixad kompott om allt mellan himmel och jord (eller gjord, så kan man ju också läsa det*Blink* )
Eller allt som passerar mitt lilla förstånd, tankar och funderingar om vardagliga saker. Kanske en uppdatering om hur någon av hästarna skött/eller misskött sig.
Jag vet inte alltid själv vad jag ska skriva om när jag sätter mig här, typ nu. Och då blir inläggen extra svamliga.

Så tro inte ni kan ana vad jag ska skriva eftersom jag oftast inte har en susning om det själv.

Å andra sidan så tänker jag ju i skriftform. (Där jag redigerar mina tankar så dom ska passa i skrift.)
Låter det knäppt? Ja, lite troligtvis. Eller jag inser nu att jag låter som en komplett idiot.
Jag tänker alltså om samma mening i en annan följd. Så det ska "låta" bättre...
Vem fan bryr sig? Jag uppenbarligen eftersom jag måste ändra.

Ja vi har alla våra egenheter. Vad har du för några då? Vore ju kul med en kommentar eller två....

Läste en annan blogg där bloggaren frågade sina läsare om det skulle vara långa eller korta inlägg.
Ja, vad ska det vara? Själv kan jag ju tycka att det hänger på innehållet. Jag kan ju skriva spaltmeter om det skulle vara så. Men tror att omväxling förnöjer, eller?
I bland ett "kort" inlägg och nån gång ibland ett långt (även om mina "korta" inlägg om man jämför med en del andra bloggar kan klassas som väldigt långt)
Finns inlägg typ där det står: Tjena. Idag ska jag chilla ....


I dag i väg med  ADHD-Killen till klubben, vi färgmatchade idag och då vet ni ju hur det brukar gå, har haft några omatchade dagar, får inse att det är utrustningen det hänger på. Tror hans ADHD störs av fel färger eller nåt...
I går Elvira som har gått på halvfart, skötte sig riktigt bra damen. Nu vintertid är det omöjligt i varjefall för mig att hålla två hästar i topptrim, så dom varvas. Den ena går en lugnare period medans den andra får jobba lite hårdare. Nu dags att trappa upp för Elvispen och dra ner på tempot för Sassenasse.

Och jösses fick se vad klockan var 21.31 och vaken än?
Nä, nu blir det sängen. Natti natti.

Dagens ord: Att tänka är att samtala med sig själv.

/Lola


2 kommentarer:

  1. Jag säger som du: har jag inget att säga så blir det tyst. Men det kan ju också bli något som är alldeles för långt. För att jag inte klarar av att dra i bromsen, utan orden bara väller ur mej. Av den anledningen blev jag tvungen att göra två bloggar (!) för att separera hästlivet från det "civila"... Alltså får jag dubbelt så dåligt samvete när jag inte uppdaterat på ett tag. Konsten att i tron förenkla, lyckas ordna med dubbelarbete. Det är väl bara hästfolk som kan ;) !?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi hästfolk lyckas med det mesta.... :-P

      /Lola

      Radera