Translate

måndag 13 januari 2014

Det är nu...


...ni ska påminna mig om vad jag i ett svagt och mycket förvirrat ögonblick, skrev/sa i somras.
#Jag saknar den "gamla" ADHD-Killen#
Länk till en kul sida http://www.cafepress.com/+adhd+gifts


HUR sjutton kunde jag kläcka ur mig något sånt? Då hade jag en fullt ridbar häst om än lite loj.
Nu....ja vad ska man säga... Mycket uppdämd energi som måste pysa ut nån stans. I går var han väldigt billig. För pyser gör det rejält och vad som pågår i hans huvud, ja det vete gudarna. *Kolla! En ekorre!!*

Häromveckan när vi kom tillbaka från klubben jag o Sasse så låg gubben under traktorn, fråga mig inte vad han gjorde där, säkert nått Jätteviktigt (om du frågar honom, frågar du mig...). 
Över detta så får Sasse ett fullständigt hjärnsläpp....
#HERRE MIN GUD, det ligger nått där!!! Spökena från läktaren har hittat hit *GULP* 
Detta trauma sitter fortfarande i, trots att gubben inte ligger kvar. (Det hade nog varit lite konstigt)
Sasse "smyger" nu runt när han är på gårdsplanen, spanar frenetiskt efter sina spöken. #Och SE!! verkar Sasse säga, DÄR var ett!!! Jag såg det minsann.. #En svart liten djävul som gömmer sig bakom min dörr!!! *Skriiii*
Vad han såg egentligen var Helens väska som hon råkat hänga på hans boxdörr...
Minen han nu har när vi kommer hem i transporten och öppnar framdörren och han kikar ut är "något" (grov underdrift) hysterisk... VAD har smugit sig hit medans jag var borta???
Tut, snark, fnork....

Mmmm, det blir väl sommar så småningom.... Den killen hade mått bra av att gå på lösdrift. Han har alldeles för mycket i huvudet som snurrar.

Den extra kedjan som är för att hindra att han öppnar sin boxdörr har han fattat intresse för. Vet ju att han lyckat pilla upp kabinhakar innan... Får flytta den ännu längre ner, trodde inte att han nådde...


Nytt ämne (så ni hänger med)
I bland vet man inte om man ska skratta eller gråta...
Det där med att saker som sägs vänds på, det har ju varit på tapeten innan.
Men att en så banal sak kan vändas på är helt sjukt. (Jag väljer att skratta)
Nu tror ni väl jag kommer med värsta skvallret, men tji fick ni.
Är bara en "ridskolesak"...

En av mina elever kom i torsdag och sa:
 #Lola, jag måste bara få fråga en sak. På stigläderfästet så finns den där du vet "spaken" som kan antingen stå upp eller vara nerfälld?

Jag: Jaaa? Vad är det med den?

Eleven: Ska den vara uppfälld eller nere?

Jag: Den ska vara nere, så att stiglädret lossar lätt om ni skulle ramla av.

Eleven: Okeeej, det var det jag sa att den skulle vara. Men "dom" säger att Niclas säger att den ska vara uppfälld.

Jag: (jag brydde mig inte om att fråga vem "dom" är) Det vet jag att Niclas aldrig skulle säga.
Eftersom Niclas beklagat sig över att han ofta hittar fästena uppfällda och muttrande fäller ner dom igen. (han är lite noggrannare med att gå igenom utrusningen än vad jag är) *slarvmaja*

Något som vi diskuterade idag var stigbyglar, och att en del har egna som dom byter till.
Vi förstår båda varför, man har sin egen längd och behöver inte hålla på att ställa in dom, problemet är ju att det inte är säkerhetsstigbyglar. Vi bytte ju ut alla ridskolans gamla till säkerhetsstigbyglar. 
Hur ska man ställa sig om det händer en olycka och någon fastnar i stigbygeln? 

Ja som sagt, om en så enkel sak som att regeln hur ett stigläderfäste ska vara, uppe eller nere kan vändas på. Då undrar jag vad som förvrängs i viktigare sammanhang?  "Den sa det , eller det"....

Man "hör" så mycket "kul" *ironi*

Dagens ord: 
Inget här i världen är så rättvist fördelat som förståndet. Alla tror sig ha fått tillräckligt.

/Lola





1 kommentar:

  1. Hmm, det hade jag ingen aning om att fästet skulle vara nerfällt - jag har ofta när jag skulle reglera stigbyglarna inför hopplektion tvärtom muttrat över att fästet är nerfälltoch tyckt att det varit förenat med fara eftersom jag då varit rädd att stiglädret skall glida ur fästet vid hoppsprånget så man tappar hela stigbyglen.. En del stigläder sitter ju ändå lite löst i fästet... Ja där ser man, det finns olika sätt att se på saker och ting ;-) Nu har jag lärt mig nåt nytt igen! Mvh Anna Klasson

    SvaraRadera