Translate

söndag 29 juni 2014

När är....


...ett förtroende förbrukat?
Ja, det beror naturligtvis helt på i vilket sammanhang det är. Det fattar väl vem som helst.
Jag är av naturen ganska vidsynt och tolerant, men vissa saker gör att jag för all framtid tappar förtroendet för någon, det går liksom inte att reparera.. För allvarligt i mina ögon.
Har jag sagt att jag kan vara långsint? Jo, några gånger har det nog kommit upp....
En bagatell släpper jag med en gång (nu, inte förr i tiden), orka bry sig, men om det är något som strider mot mina moraliska värderingar då varken glömmer eller förlåter jag.

Man är olika som människa, en del är av naturen inställda på att alla är snälla och vill gott (Kicki, känner du igen dig ?  ;-). En ganska bra egenhet, att lita på folk. Så behåll den inställningen!!!
Själv tillhör jag den skaran som tycker personen måste bevisa hur dom är innan jag "godtar" dom. Har väl gått på några nitar genom åren som format mig till den jag är. På gott och ont.
Mest arg blir jag (på mig själv) när min "inbyggda radar" inte varnat mig (eller jag inte valt att lyssna på den). Ni vet den där magkänslan som ibland talar om att något är fel. *Fan-fan-fan*
Sedan betyder inte min inställning att jag inte kan vara hövlig mot den det gäller, men jag håller distansen.

Är väl därför man trivs så bra med hästar och djur i allmänhet, dom förställer sig inte utan är precis det du ser.
Och om jag ska "läsa" hur ADHD-killen är nu så står ordet trött i pannan på honom. Fast jag klagar inte, att kunna rida förbi ingången med öppen dörr och han bara vinklar ett öra ut, lite koll måste han få ha. Det är guld värt.
Kom precis på att jag skulle kontakta Ingamay för att boka träning....
Att man kan vara så glömsk....

I dag var sista arbetsdagen, sedan semester. Fast jag kommer flexa timmar så vi har koll på mejlen,  Mycket bättre att ta det pö om pö än en hel hög när man börjar jobba på "riktigt"....

Lösa skruvar... har jag. vänsterbenet lever sitt eget liv. Ena stunden inga problem, och sen så AJ-AJ och känselbortfall, pratade med ortopeden i Mölndal, eller en sköterska ska jag väl kanske säga.
Hon sa. -Du är opererad av en av Europas bästa ortopedkirurger, men att få honom att svara på ett mail som skickas nu innan jul, då är chansen större att du vinner på lotto... Men hon skulle kontakta nån av dom andra som var med på op så det skulle gå fortare. Men helst ville dom att skruvarna skulle sitta minst ett år, så bäckenet garanterat läkt ihop med ryggraden. Får väl bita ihop, som tur är så går det bra att rida, även om det känns.

I kväll så har jag haft dejt med Groucho Marx, i varjefall om jag kollat mig i spegeln....

Det var dags att färga ögonbrynen, så ganska glad att ingen knackade på dörren under tiden *BUUU*
Är ju totalt färglös på ögonbryn och fransar....

Länkar till en film, mest för att reta Kicki, som ALDRIG kan vara tyst när hon filmar....


Och nu...sneglar på klockan och inser att det är för tidigt att lägga sig, kanske ska ta märgbenen från hundarna så dom vill gå ut lite... Har varit mycket morrande och vaktande. Dumskallar... dom har fått var sitt...

Dagens ord: 
Om man talar sanning behöver man inte anstränga sig efteråt för att komma ihåg vad man sagt.

/Lola

2 kommentarer:

  1. Usch måste försöka hålla tyst och varför ändras rösten på film jag låter absolut inte så...det vet jag för jag vet hur långt ett snöre är(hemlighets blondin som jag ju är)hi hi...ha det gött.Kicki

    SvaraRadera
  2. Jag undrar också varför rösten ändras på en själv, men inte på andra? :-/

    SvaraRadera