Translate

onsdag 25 juni 2014

Sista gången...


...som det är tanthoppning i morgon, sedan är det sommaruppehåll :-/
Mycket power i den rödhåriga

Inte bästa avsprånget precis...

Bommar överallt ju.
 ("Gamla" bilder)

Fattar inte det där med att ställa av sina hästar på sommaren, det är ju då det är som roligast att ha häst.

Ska försöka ta mig ner till Ingamay i Åskloster för jag tänker då inte vara utan träning hela sommaren.
Sassenass behöver komma ut på äventyr, och även Elvira. Blir ju lite skyddad verkstad om man alltid är hemma.
Elvispen var dyr idag *tummen upp* det verkar hålla i sig. Fortfarande lugn....om man bortser från att en vit plaststol i ena hörnet av ridhuset fick henne att gå i spinn varje gång vi passerade den (ett hörn det inte brukar finnas några stolar i...)
Samma stol tittade ADHD-Killen på en gång och fnös sen. -Det kan ju inte gömma sig några sabeltandade tigrar bakom den lilla grejen, men på läktaren däremot....DÄR är dom STORA!!!
Fast tigrarna verkar vara på semester eftersom Sasse inte har nåt fokus på läktaren alls. Har jag tur så kanske dom flyttar till ett annat ridhus.

I morgon är det samma vånda...*eller hur ? snacka om I-landsproblem* Viken häst ska få hoppa?
Blir nog kanske Elvispen..eller så Sasse...eller....Eh ???????? Den som lever få se.
Har ett liitet liiitet problem...*viskar* Sasses hoppsadel ligger inte bra på honom längre
(gubben kräks om han hör detta, sadel! Igen???). Han har börjat lägga muskler bakom manken så nu blir det punkttryck där... Inte bra.... :-(  Blev lovad att få prova Niclas sadel bara för att kolla.
Eller inte bra? Jo, det är jättebra att han musklar på sig. Han går ju i sin Alto, eller dom delar på den han och Elvispen, får padda upp fram bara när Sasse har den för Elvira har ju tryckt ut den. Jag kan ju fortfarande inte rida i min Siena Classic, låser mig för mycket så jag får ont. Fan. Hoppas på bättring.

I dag har jag shoppat loss, fick ju några presentkort på Svensk Ridsport av mina elever. *Tack än en gång*
Och i dag så brände det i shoppingtarmen. Det slutade med att jag, hör och häpna INTE köpte några ridbyxor. Trots att jag provade och dom satt som en peng, till och med relativt billiga.
Jag har nämligen ännu ett problem....jag får inte in mer byxor i skåpen...nog dags för en rensning igen.

Jag handlade i stället

Stretch & Flex® Flatwork Wraps

Köpte Fram och bak

Sneglat på Kickis länge och hon är jättenöjd med sina. Snabba att sätta på och bara att köra i tvättmaskin

Sedan blev det 
Ilägg

Och nej det är inte ilägg till bh:n även om det ser ut så utan frontilägg till min oglivypad. 
Och jag är inte i behov av några ilägg, är väl vadderad innan :-(  *tyvärr*
Den där jädrans padden är förresten  restad i princip hela landet. Finns på några ställen men då till ett överpris. 
Dom hinner tydligen inte tillverka dom i den takten som dom säljs. Fast jag förstår dom, sjukt nöjd med mina.
Men vill ha en till varje sadel. Hatar att hålla på att byta runt. Just nu så lånar jag Kickis pad.

Tillbaka till shoppingen. Och sen så blev det 
Bates stigläder, bästa som finns. Inte just märket, men modellen


Drar ihop sig snart till Falsterbo, ska bli så kul. Hoppas på bra väder. Inte regn och inte för varmt. Det ska vara så där Svenskt lagom, då är det bäst! Ska se om jag kan fjäska så vi får bra parkering. *blink-blink*

Här hemma. 
Uteplatsen är snart klar, nu ska det bara upp staket på kanterna så man kan sitta ute och ha hundarna lösa utan att man behöver kalla in dom hela tiden *lullar iväg*
Storarummet är ju klart, till och med lister uppsatta *Fanfarer*. Så nu så är det dags att byta gardiner IGEN, till dom jag skrev om i ett tidigare inlägg. Dom för långa... (Tack Anneli för hjälpen än en gång) Nu ska jag bara peta i massa pinnar och sånt, sen så! Är tydligen pinnar på den modellen...är ju inte så insatt i sånt där. 

Nu snart så dags att nana sängen, i dom nyinköpta påslakanen....Jag har en liten mani till.... Påslakan....Undrar hur många jag köpt genom åren (skänker bort regelbundet med)
Kan bara inte låta bli. Ska räkna nån dag, men det lutar nog åt samma antal par som jag har ridbyxor...
*många*

Dagens ord: Om någon slår mig på den vänstra kinden, nitar jag honom direkt. 

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar