Translate

söndag 15 juni 2014

Magkänslan...


När ska man lita på den?
Har med åren lärt mig att den inte alltid stämmer.
Kan ta ett exempel. Skulle sälja 2 st föl till två olika köpare. Min magkänsla sa att hingsten skulle få det toppen, och stoet var jag övertygad om att det skulle gå åt pipan med nått.
Så jädrans fel jag hade. Blev precis tvärt om.

I bland är det ju så att första mötena ger en fel intryck. Man invaggas i tron om att personen är på ett visst sätt. För att sedan efter hand upptäcka att det fanns en helt annan sida av personen..... 

Ibland är första intrycket positivt, eller så var det precis tvärt om. 
Fasader har vi alla, även om vi inte tror det. Vem jag är? Det vet jag inte ens själv :-P

Magkänslan ja...när man får mer och mer "ont i magen" av något. Vad ska man göra då. 

För det var ju det där med att lita på magkänslan. Ska jag göra det? Den har ju haft fel innan, fast lika ofta rätt.
Är av naturen en ganska misstänksam människa, inte så att jag misstror folk. Utan mer att innan jag litar på någon (släpper den in på livet) så har jag nog alltid en viss form av vaksamhet över hur personen är/gör.

Här kommer ett engelskt ordspråk, så ni får två dagens ord i dag:


Har jag blivit bränd av någon så kan jag förlåta, men aldrig glömma. Samma misstag gör jag inte två gånger.

Nog med misstänksamhet nu.

Ridskolan närmar sig terminsslut, lägervecka, fakturautskick och gå igenom denna periodens sisu-rapportering. Plus att (tråkigast av allt) söka manuellt på felaktiga betalningar m.m 

*Hintar* Uppge endast OCR-nummer när ni betalar (och gärna rätt sådant) Har märkt att många vill vara övertydliga när dom betalar in, dom skriver namn, riddag/ridtid, faktnr, resultatet då blir att betalningen inte läses in på rätt sätt i systemet. Och står som obetald i stället.

Veckans träningar då, hur gick dom? Jo, ganska bra. Kändes helt ok både på tanthoppning och Ingamay träning. Men drabbades av "dom dagarna i månaden". Har "lite" ont då...

Har jag inte uppnått den åldern där man borde slippa sån skit? Jävla mens!!!
Tur att mormor inte läser min blogg, skriver fula ord och om mens. Hon som rodnar när det är reklam för bindor på tv....

Lägerveckan som kommer.... 

Dunken ska vara med. En elev var uppskriven på den nu sålda Atleet, så jag lovade att jag kunde låna ut honom. Funderar på om Elvispen kanske skulle få vara med hon med.
Vi har en ponny som trampat av sig en sko ganska illa (så hon har ont) Blir det kort med ridskolehästar så lånar både jag och chefen ut våra hästar.
Vi får se om hon hinner bli bra, hon har fått ny sko och lite vila gör nog susen.

Har en liten,liten fundering på om A-barnet skulle få göra ett gästinhopp. Så att man skulle kunna ge eleverna en A-ha känsla på vad man letar efter. Får fundera lite till...

I bland (eller alltid) så är hästen den bästa läraren.

Dagens ord får bli: 

Den bästa ridläraren, som ensam och allena är i stånd att bibringa ryttaren känsel, är alltid hästen. Outtröttlig och tålig säger han sin ryttare vad det är för fel denna har gjort.

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar