Translate

tisdag 10 juni 2014

Nog med mig själv...


Ja det har jag faktiskt, nu menar jag inte att jag är så jobbig att jag inte orkar med mig själv (bara ibland, för då har jag lust att slå en tegelsten i huvudet på mig själv...)
Utan mer att jag inte orkar/bryr mig om att ha en massa "konflikter" överallt. Nu är dom inte staplade på hög om nån tror det.
Tror jag skrivit om det innan.. *glömsk*
Har försökt gräva ner stridsyxan med dom flesta. Det betyder inte att man kanske umgås med dom, utan mer att man bestämt sig för att hålla en trevlig och neutral ton med varandra när man träffas.
Jag tänder fortfarande till om jag blir arg, men det rinner lika snabbt av mig, och jag grubblar inte veckovis. Det har jag aldrig gjort i och för sig. *Orka bry sig*
Fast nu ljög jag lite *läs ganska rejält* Jag kan i vissa sammanhang vara otroligt långsint. Fast det behöver jag inte ta här ;-)
Jag hatar också när folk försöker dra in andra i sina konflikter med andra. Låt folk få bilda sig en egen uppfattning. Och man är alltid två som träter... Man kanske inte är helt oskyldig till eventuell konflikt...
Situationer som uppstått kanske man kunde hanterat på ett annat sätt. Eller?

Ämnesbyte igen...
Elvira Elvisp på tränsbett *Fanfarer*
Kanske inte så imponerande film om man inte vet att Elvira i alla år gått med en gas som hängt sig. Forcerad och spänd. Hon har ju inte dom bästa bakbenen men en vilja av att jobba, då blir det lätt MYCKET i handen. Hennes skendräktighet verkar hålla i sig. (eller har hon äntligen landat?) Lugn och hyfsat med på noterna, hon har betydligt snabbare än andra hästar en förmåga att ifrågasätta, men är inte samma "Drama queen" som hon brukar. 
Hoppas det håller i sig, även om formen är väldigt ostadig och inte mycket krävs för att vi ska tappa "allt".


Hovar.... ett kärt ämne.
En av bilderna nedanför är hovar skodda av outbildad "skopåslagare" under flera år.
Och en av bilderna är samma hovar skodda av utbildad hovslagare 3 eller 4 ggr.
Gissa vem som tog över vem, vem kom först, den utbildade eller outbildade?



Vad ville jag få sagt med detta då? Det vete fåglarna, bara att man som kund ska förvänta sig engagemang och en vilja av att förbättra.....
Saknas det så spelar det ingen roll hur mycket utbildning man har anser jag. *Tillbaka till ruta ett* :-(

Dagens ord: Var dig själv för annars finns det ingen som du.

/Lola






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar