Translate

fredag 20 december 2013

Vintervila...


Ja, lite åt det hållet blir det. Ofrivilligt, för jag hade gärna fortsatt träna hela tiden.
Jag ställer aldrig av våra hästar då det ändå alltid blir olika avbrott av olika slag. *Typ juluppehåll*
Fast i detta fallet fortsätter ridningen, det brukar mer vara vädret som sätter stopp.
Blev ju några dagar härom veckan när snö och is strandade transporten på gården.....

Hoppningen slutade redan förra veckan och i går var det alltså dags för årets sista dressyrträning.
Och än en gång blev det bekräftat,
1:.Be någon eller några filma/fota
2: Förutsätt att han ska ha alla bokstavskombinationer som finns. (gått på sparlåga på grund av isen...)
3:Färgmatcha (vi kör rött igen, funkade ju sist)
Uppfyller man ovanstående verkar A-Barnet hålla sig på mattan. Så  härligt när det stämmer. Han blir mer och mer liksidig. Får stundtals "Gungtrav" i höger varv nu med. Han har ju inte travtakten själv naturligt.
På gott och ont får man väl säga, för han blir (när ryttaren gör rätt) mer reglerbar och man kan sätta den takten man vill ha under sig. Men i bland när ryttaren INTE är med så går han som en blandning av Fred Astaire och en steppdansare....

Eftersnack

Annars så är denna tiden hemsk, mörkt!!! Jag är en person som gör undan det jag måste när det är ljust och sedan sitter jag inne och ugglar. Införskaffade därför ett Wii U (spelkonsol) då jag kan tycka det är verkligt avkopplande att hoppa runt och slå huvudet i betongklossar så det kommer fram svampar (Super Mario)
Är några år sedan jag spelade. Och nu så ska man ju interagera mer. Så för att exempelvis kunna "flyga" en sträcka så får man flaxa som en galning med kontrollen. Ser nog rätt roligt ut om någon skulle kika in genom fönstret när man sitter i soffan hysteriskt viftande....


Kvällsnöje..

Sista veckan innan jul på ridskolan. Kadriljridning som tradition. Tror dom flesta tycker det är kul, även om ridvägarnas ridande och högerregel verkar försvinna stundtals *förvirrade ryttare* Och ja, huvudet ska vara fram!!!
Trots jag inte är så "julig" av mig så blir jag otroligt glad över alla fina julklappar jag får. *Tack igen Alla*
Här kommer en bildbomb på det mesta, några hade redan slunkit ner i magen *glupsk*

Helt otroligt, det är choklad...

Även här samma sak.

Mumma *slickar mig om munnen*

*slut/uppätet*

Ännu mera mums

Årets finaste "Julkrans" Notera tygeln!

Ljus i mörkret

Ett blingat halsband

Men matchande örhängen *wow* Invigda.

Vi fick även en gemensam julklapp på klubben. En julgrupp med lite choklad till. Blir gott till fikat :-)

Nu snart upp till klubben och ta en tur med Elvira, Sassenass får vila i dag. För att i eftermiddag ha dom sista lektionerna innan jul. 

Oj, det glömde jag ju att berätta, förra veckan gjorde Markbladet ett reportage om vår handikappsverksamhet. Kul att det uppmärksammas, det var en av föräldrarna som tipsat dom.
Hon visste inte när dom skulle publicera det då det är mycket julannonser och liknande nu, så nu är det bara att vänta. Och hoppas hon lyckats få ihop mitt babblande till något läsbart....
När det var dags för fotostund så var det kiv i om vem som skulle bli fotograferad *JAG blir väl fotad nu? * var en fråga som dök upp några gånger. Ingen tvekan alla ville vara med på bild. 
Även om jag avböjde att bli fotad i närbild, Hujeda mig, inte fan vill man att varenda rynka och pormask ska synas 

Dagens ord: Man får aldrig en andra chans att göra ett första intryck.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar