Translate

lördag 21 december 2013

Sista dagen..


innan jul som jag hade lektioner var på fredagen. Än en gång blev jag överöst med julklappar :-)

En enorm låda med massa gott i. Var ska man börja...*mums*

Choklad och kaffe

Choklad och vin

Ja, vad ska man säga? Dom har full koll på vad "Fröken" gillar. Tack igen *GLAD*

Det var kadriljridning även i går. (Man rider parvis i kolonn i massa tjusiga mönster) För första gången under min karriär så var det uppsutten "lektion" för mig. Är mycket roligare att rida om man är jämna par. Och i bland har jag lite simultanförmåga så att rida samtidigt som man skriker ut order hur, är inga större problem. Bra träning inför julaftonsridningen. Så man har lite koll på vilka hästar som passar ihop.

Första passet blev det Gipsy, henne har jag aldrig ridit innan. Trevlig häst, hon var dock typen som sprang från arbetet och lite *läs mycket* stel i sidorna, framför allt vänster. Hoppas jag fick "knölat" till henne lite.
I slutet av passet fick jag henne lång och låg, hon är en dam som gärna kryper upp i formen. Men ganska positiv i sin inställning, men det är ett sto om man säger så....

Och sedan blev det Ladija, Prinsessan <3 Hon har stått i en vecka på grund av sitt öga 
*lång historia, men vår underbara veterinär fixade det hela, många besök blev det...* 
Men i går var det dags att börja jobba. Lite stel och framförallt pigg, men gud vilket huvud den hästen har. Sån samarbetsvilja. Henne skulle jag vilja ha ett föl på. Har verkligen rätt "Tänk". Kanske inte dom bästa gångarterna, men resten...*say no more*

Och som resultat av detta så kommer jag osökt in på sadlar igen...( är ofta ett aktuellt ämne)..  Urk vilka plankor det är eleverna tvingas sitta i, om man jämför med mina egna. 

Sälja sadel ska jag göra också....
#Va fan, är det fel på nån sadel kanske ni undrar ?
Nä, men jag har ju min gamla Amerigo Classic som bara hänger. Just nu utlånad på prov. Men om h*n inte tar den funderar jag på att skicka med den till sadelutprovaren jag hade, kanske hon kan ha med den som provsadel och kanske få sålt den... Vi får se, det får tiden utvisa. Synd att den bara hänger. 

Kompisen letar fortfarande sadel, h*n har ett nytt märke på prov, spännande att följa fortsättningen. Ser rätt snygga ut, men utseende är inte allt. *tyvärr* 
Tänk vad långt man kommit då *Ironi*

Funderar på att ta en tur till Ullared i helgen, brukar ju vara ganska lugnt så här tätt in på jul. Behöver fylla på med en del grejer. Och då måste man ju gå igenom hästavdelningen minutiöst..... Kanske har kommit något nytt. Grimmor är något man får köpa på sig ofta, Sasse har en förmåga att demolera dom andras och Dunken demolerar Sasses...

Nu vaknade gubben *sjusovare, klockan är ju över åtta, en annan har varit uppe ett tag...
Så det är dags att starta igång dagen

Dagens ord i dag blir: 
Avundas aldrig någon det sken av lycka han har. Du känner inte hans hemliga sorger.

/Lola

1 kommentar:

  1. Åk till ullared på måndag då är det knappt inte en kotte där. Alla fick ju sin lön igår så det är nog mycket folk i helgen. Bara ett tips åker alltid ditt dan förre julafton

    SvaraRadera