Translate

söndag 8 december 2013

I Sadelprovartagen igen....

Dessa sadlar alltså....

Det har ni väl aldrig hört förut va?

Fast som tur är så gäller det inte mig denna gången, utan kompisen Angela som måste hitta ny sadel till Melton. Vi provade min Amerigo Alto på honom för ett tag sedan och kiropraktorn gjorde tummen upp.

Och av nån outgrundlig anledning blev jag den som skulle provrida honom? Hur gick nu detta till???
Han har ju en hel drös med ryttare, i varje fall två.... Men jag är inte den som tackar nej.
Han är en kul kille om än ganska mycket häst att rida ihop. Men han får gärna flytta hem till mig, han tillhör den kategorin av hästar.
Vi blev filmade, alltid kul att se om känslan stämmer med hur det ser ut.
Tyvärr tog batteriet slut lagom till Melton "lossnade". Angela fick låna en annan telefon, en IPHONE ..behöver jag säga mer?
Synkar ju inte med andra märken så det gick inte att föra över till min. Har nu lagom tills jag gjort/klippt det som fanns på min, fått resterande på mail... jag får väl titta på dom här hemma dårå....var lite mer trav på dom filmerna.
Här är dock det från min telefon (filmen bearbetas ett bra tag, så det lär dröja innan ni kan se något. Så funkar det inte första gången vänta en timma eller två innan ni klickar på länken igen....) http://www.youtube.com/watch?v=1vOqN6_NVAQ&feature=youtu.be om nu någon tycker det är intressant ;-)  Och Jonna (om du läser) jag har lyckats matcha tröja och byxor :-) Är jag inte duktig? (hårsnodden är tyvärr än en gång i en annan färg...) *Fnissar*

I dag....så var tanken att vi skulle ta en tur till klubben jag och Helen. Snön kom på tvären, vi slet med stallet och ströade upp med torv. Började borsta och sadla (upptäckte samtidigt att vi hade en musfamilj i sadelkammaren, helt orädda....)  https://www.facebook.com/photo.php?v=10151998771082860&l=7749336501552240020 (klicka på länken om ni vill se)

Vi bestämde att jag skulle köra upp så vi kunde lasta på krönet (kommer man dit, kommer man fram överallt), sagt och gjort, satte mig i bilen och körde upp...problemet kom när jag skulle bromsa, kasade säkert 4 meter med tom transport. *SUCK* Var bara att köra tillbaka och släppa ut pållarna i hagen i stället. Vi tog en tur med kvasten i sadelkammaren i stället, för att se om våra orädda möss kanske skulle bli avskräckta, men inte. En av dom var ute i stallet och var framme och nosade på min hand.
Man kan ju säga att dom lär vara lätta byten när våra slöa katter nån gång får tag i dom....*Gapskratt* Då ska ju katterna först masa sig ur huset...

Nä vänner, nu ska jag kolla resterande filmer,
och ni får hålla till godo med dagens ord:
När man tänker nånting vänligt bör man tänka det högt.

/Lola 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar