Translate

torsdag 18 september 2014

Men herregud....


hur jävla förvirrad kan man vara då? Eller vi kanske jag ska säga. Jag och Åse tog in ridskolehästarna i godan ro. Allt lugnt tills mina nybörjarelever dök upp och jag gick runt för att kolla läget.
Ser att en av tjejerna är inne hos fel häst och frågar lite nyfiket att skulle du inte ha Hanson?
Hon tittar på mig lite försynt och säger tyst jooooo. Pappan svarar snabbt upp att dotterns viskat till honom att hon inte kände igen Hanson från förra gången. -Dahh, var väl inte så konstigt, det var ju inte Hanson...:-D
Vad har hänt? JO vi förvirrade arbetare hade helt enkelt ställt hästarna på fel platser. Så det var Noel som den stackars tjejen höll på med.... På skylten stog det ju som ni förstår Hanson.

Mina småbarn i Ponny nollan är helt otroliga, jag vet att jag sagt det innan. Men att ha alla travandes samtidigt, och har lärt sig både snett igenom och volt tillbaka. *Tummen upp*
Nästa gång så ska en del få ha spö, i början är man glad om ponnisarna är lite lata plus att dom lär sig att använda sina ben. Men sen vill man få lite fart på dom.

Nu är det gjort, sadel beställd, ska bara förskottsbetala in 10.000 ......*suck* Sen tillkommer en massa tusenlappar till *GULP*

Vad blev det för sadel nu då undrar ni kanske. Det hela var tänkt att det skulle bli en Jes sadel, men återförsäljaren/sadelutprovaren hade även ett annat märke DK saddlery
DK.....i min värld så är det absolut inte den vackraste sadeln jag sett, men jag går efter ridkänslan denna gången. Inte ont, och framför allt. jag skvalpade inte runt...
DK Bond II

Elvispen fick som sagt ( sagt tidigare på Facebook ) bli ridskolehäst idag. Det var Åse som fick äran.
Gick riktigt bra, undrar om hon har träningsvärk idag? Åse alltså.

Är dåligt med bloggandet, jag vet. Men Facebook är lättare och man får mer respons. Så det står mest där. Så vill du ha koll på vad jag skriver så bara att lägga till mig som vän /eller följ.
Ändrade inställningarna där för ett tag sedan så bara vänner (eller följare) kan läsa. Ingen särskild anledning faktiskt. Får se om jag ändrar tillbaka. *velig? Jag?*....

.....ser med fasa fram mot hösten, eller rättare sagt vintern. Den årstiden blir jobbigare och jobbigare. Brukar drabbas av nån form av vinterdepression varje år. Och inte fan blir den lättare med åren.

Valresultatet.... tänker inget skriva mer än att alla har rätt till sin åsikt. Sen att jag inte håller med är en annan sak, men jag respekterar att alla inte tycker lika.

Dagens ord får bli: Slumpen väljer ens föräldrar, sina vänner väljer man själv.

/Lola



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar