Translate

lördag 4 oktober 2014

För djävla dåligt....


...med bloggandet.
Är övertygad om att min överskrift får många av er att klicka nyfiket på länken för att läsa. ;-)
Vad har hänt nu? Vad/vem syftar hon på....???
Ja ni är lite förutsägbara, bara så ni vet. Jag har ju dom trogna som klickar och läser oavsett vilken "löpsedel" jag har. Sen är det ni som bara klickar er in när jag lyckats väcka er nyfikenhet med smarrig överskrift.
Känner du dig lite påkommen? Ingen fara, jag vet ändå inte vem du är, ser ju bara statistiken.

Bloggen ja. Det blir längre och längre mellan inläggen. Är väl Facebooksnörd helt enkelt. Bara att konstatera. Roligare med korta inlägg som är aktuella. Bloggen blir mer en sammanfattning av vad som hänt. Vet inte varför det blir så...?

Vad som hänt annars? Ja, min chef  sen många år (osäker på hur många, för då behöver man räkna och det är inte min grej) har beslutat sig för att sluta och byta klubb. Roligt för honom.
För oss? Nja, man hade väl kanske önskat lite längre tid på sig att hitta en ersättare.
Men vi försöker se det som att förändringar inte behöver vara negativa. Utan istället se det som en möjlighet att komma med nya friska tag och idéer.
Förändringens vindar blåser....  Ett extra dagens ord i dag :-)


Innetaket :-)

Nytt tak, Både ute och inne. Blir så bra, gubben jobbar och sliter hela dagarna. Sonens gamla rum blir i New England stil. Lite rustikt, men ändå ljust.
Snart är det dags för det stora projektet. Köket... Och Lola velar som vanligt, hade bestämt mig för ett skitsnyggt IKEA kök, men ju mer jag funderar så inser jag att det kommer bli för mörkt, vi har helt enkelt för litet kök för att ha svart. *TYVÄRR* Så nu får jag tänka om...(Jag, tänka...)
Innan dess ska jag också bestämma vad vi ska ha för golv i sonens gamla rum. En sak vet jag i varjefall. Vinylklickgolv blir det igen. Slippa dom där hala kalla golven som man får av vanliga klickgolv.
Extra viktigt när man har hundar tycker jag. Hemskt när man ser hur jobbigt en del hundar tycker det är med sådana golv. På vinylgolven får dom fäste.

Nä, dags att äntra soffan, tillbringat eftermiddagen på Ge-Kås, mitt sätt att tömma skallen (och plånboken) mineraler till hästarna, pip till Vimse och lite annat smått och gott blev det.

Dagens ord: Det enda sättet att förutsäga framtiden är att ha makt att skapa framtiden

/Lola




3 kommentarer:

  1. :-) Kul. Och lika kul att du kommit igång med din blogg igen *tummen upp*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju för härlig! Men du! svart funkar om du har ljusa golv väggar o tak och funderar igenom ljussättning ordentligt,inga blinda fläckar du är ju snart kommen i åldern när allt syns sämre än förr. Ljusa möbler och stålgråa maskiner är väl lämpligt till svart inredning. Go wild det är ju du som vistas mest där hemma,släng in en boa på en hylla så blir masen nöjd han med. Synd att jag inte har någon utbildning som ridlärare då, eller snarare tur för eleverna..tror inte en unghästkurs kvalificerar mig för jobbet och inte heller alla mina hästjobb i forntiden tyvärr men kul kunde vi haft!!Kram vivvi

      Radera