Translate

måndag 8 september 2014

Om jag blundar....


...så finns det inte. Om det vore så enkelt ändå. Lite som att leka tittut med en bebis.... *peek a boo*
Fast tänk var bra det vore om man kunde säga. "Säger jag att det inte hänt nått, så har det inte gjort det, oavsett " ...
Fattar inte hur man kan leva i sån förnekelse att man fullständigt förtränger allt. För så måste det vara. Nått annat kan jag inte komma på...

Guldfisken (jag) har varit i farten igen, jag har inte bara dubbel, utan trippelbokat mig på min lediga dag. Skyller på att hjärnan var full med snor, är superdäpt i däsan *ynklig*

Kiropraktorbesök med Tai-massage för ADHD-killen. Får villigt erkänna att jag inte trodde Sassenasse skulle acceptera att nån knådade honom ståendes på hans rygg, men ack vad jag bedrog mig. Han uppskattade den hårdhänta behandlingen. Tuffa tag ska det va... Nu får vi hoppas hans snedhet är ett minne blott.



Sen så hade jag bokat med Martina på Sisu för att lämna in lite listor, fast vi hann faktiskt med att både fika och skvallra lite  :-) . Hästen före tog längre tid än jag räknat med som tur var.
Samtidigt så borde jag ha varit i Skene för att slå på en tappsko. Där fallerade min planering. Går liksom inte att vara på två ställen samtidigt....

Fick bli en snabbis dit innan lunchen. Sen iväg till Ullared för att inhandla babygrindar, och NEJ!!! Inga barn gjorda här om nu nån skulle tro det. Utan för att hålla ett gäng taxar på rätt ställe.
Även sminkförrådet fylldes på, och naturligtvis den obligatoriska pipen till Vimse.
Inte så mycket mer, jo en väst och två saltstenar plus lite annat småkrafs.
Fullständigt folktomt, trodde det skulle börjat med tidiga julklappshandlare, men kassorna ekade tomma och flera satt bara och hängde. Sånt gillar jag. Jag behövde alltså inte mina vassa armbågar idag ;-)

Och lagen om alltings jävlighet slog till idag *surar* Jag hade bestämt mig för att vänta med att köpa mobil till nästa modell dyker upp. Gillar inte att "ligga efter" i tekniken.
I vår familj är det nästan tvärt om mot vad det brukar vara där barnen har det senaste. Här är det mamma som har det senaste och sonen tar mammas avlagda mobiler :-P

Och vad händer? Jo, tappar mobilen i backen så att skärmen sprack, som tur är så ganska lindrigt, så jag kanske står ut till nästa Samsungmodell... Nått annat blir det inte.
Sneglat lite på Samsung Alpha.....  nu är velpottan igång igen...

Dagens ord:
Dumheten har två sätt att vara, den håller mun eller den talar. 
Den tigande dumheten kan man stå ut med.

/Lola


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar